Projektová výuka

  • Autor příspěvku

17. listopadu si každoročně připomínáme Den boje za svobodu a demokracii. Aby nebyl jediným zážitkem dětí z tohoto svátku jen den volna, pokusili jsme se téma svobody a demokracie promítnout i do výuky v některých pátečních hodinách. Jak to vypadalo si můžete prohlédnout v galerii.

Den svobody a demokracie připomíná všem žákům tento měsíc nástěnka v prvním patře.

S osmáky začínáme v literatuře probírat poezii. V pátek jsme se pokusili najít významy pojmu SVOBODA a poté jsme pracovali s textem Svoboda není levná věc od skupiny MIG 21, který nám připomněl nejen to, že svoboda není samozřejmost, ale také některé významné osobnosti české historie.

Spojit výuku tematického celku o mapách s tématem demokracie sice tak lehké nebylo, ale my si poradíme s jakoukoliv výzvou! Naši šesťáci vytvořili v zeměpise pomocí Excelu tento kartogram, který zachycuje Index demokracie v některých evropských státech. Rozvíjeli tak nejen své zeměpisné znalosti, ale i digitální kompetence.

Osmáci mají v zeměpise na programu východní Evropu. V rámci připomenutí Dne boje za svobodu a demokracii jsme se proto podívali na rusko-ukrajinský konflikt a na jeho mediální stránku. Navázali jsme tak na téma ze slohu – mediální gramotnost. Naučili jsme se na praktickém příkladu číst různá mediální sdělení kriticky a vždy si ověřit danou informaci a její hodnotu podle její formy, obsahu, cíle a autora.

Se sedmáky jsme se dostali k obyvatelstvu Ameriky. Jak toto téma spojit se svobodou a demokracií? Jednoduše, demokracie přece stojí na volbách, a tak jsme se podívali na to, jak je možné, že v USA může prezidentské volby vyhrát i ten kandidát, který získá méně hlasů.